Opis kursu
W czasie tego kursu uczniowie stawiają pierwsze kroki w obszarze programowania tekstowego. Rozwiązują zadania, które stopniowo przyzwyczajają ich do pisania poleceń na klawiaturze. W pierwszej kolejności uczniowie wykorzystują środowisko podobne do gry komputerowej, aby sterować bajkową postacią. W dalszej kolejności, gdy przyzwyczają się do pisania na klawiaturze, tworzą interaktywne historyjki i projekty w języku Python. Rozwiązują też łamigłówki matematyczne. W trakcie kursu uczniowie utrwalają rolę konstrukcji z języków programowania, takich jak zmienne i funkcje czy instrukcje warunkowe.
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Stosują myślenie algorytmiczne
- Używają zmiennych, instrukcji warunkowych oraz pętli w kodzie
- Tworzą pierwsze funkcje
- Stopniowo przyzwyczajają się do tworzenia poleceń tekstowych
- Znają podstawy języka Python
- Tworzą interaktywne historyjki, animacje i minigry
- Rozwiązują zagadki matematyczne