Opis kursu
Uczniowie w trakcie kursu uczą się projektować własne dwu- i trójwymiarowe gry, takie jak łowienie ryb, labirynt czy tor wyścigowy. Do tego wykorzystują aplikację Kodu i platformę Scratch. Kodu to narzędzie stworzone z myślą o projektowaniu gier 3D. Interfejs graficzny opiera się na kołowych menu obsługiwanych wyłącznie przy pomocy kliknięć myszki. Uczniowie mogą modyfikować m.in. wygląd mapy, na której toczy się rozgrywka, dynamikę i ruchy kamery oraz zachowania umieszczanych w grze postaci. Scratch to internetowa platforma do programowania blokowego. Korzystając z instrukcji warunkowych, pętli i wydarzeń, uczniowie odwzorowują zasady gry w kodzie. Platforma pozwala uczniom na modyfikowanie wyglądu gry (tła, wygląd postaci) oraz zachowań bohaterów i ich reakcji na zmieniające się otoczenie. Umożliwia także sterowanie położeniem obiektów przy pomocy układu współrzędnych. Dzięki zadaniom wykonywanym w czasie kursu uczniowie rozwijają umiejętności programistyczne, jak również wyobraźnię przestrzenną i zdolności graficzne.
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Rozumieją i stosują konstrukcje języka, takie jak pętle i instrukcje warunkowe
- Rozumieją i stosują wydarzenia
- Rozwijają umiejętność rozwiązywania problemów i myślenia algorytmicznego
- Rozwijają wyobraźnię przestrzenną poprzez pracę z dwu- i trójwymiarowym układem współrzędnych