Opis kursu
Kurs wprowadza uczniów w świat programowania podczas budowania robotów z zestawami LEGO® Education SPIKE™ Essential. Uczniowie rozwijają wiedzę w oparciu o zagadnienia z przedmiotów STEAM: Science (nauki), Technology (technologii), Engineering (inżynierii), Arts (sztuki), Mathematics (matematyki). W trakcie praktycznej nauki przedmiotów ścisłych uczniowie rozwijają swoje umiejętności konstrukcyjne, budują modele na podstawie instrukcji, a także rozbudowują je według własnych pomysłów.
Wykorzystują klocki oraz części elektroniczne, które następnie programują przy pomocy wizualnego języka programistycznego w przeznaczonej do tego aplikacji. Korzystają z bloczków programistycznych z komendami tekstowymi w aplikacji LEGO® Education SPIKE™, której interfejs przypomina rozwiązania stosowane w Scratch. Uczniowie tworzą, testują i doskonalą programy sterujące robotami, używając do tego sekwencji, pętli i instrukcji warunkowych.
Uczniowie pracują w parach, dzięki czemu rozwijają umiejętność współpracy. Szukają kreatywnych rozwiązań problemu, programują roboty i testują działanie programu, stosując metodę prób i błędów.
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Stosują myślenie algorytmiczne do programowania robotów
- Korzystają z bloczków programistycznych do tworzenia programów
- Stosują pojęcia programistyczne: sekwencja, pętla, instrukcja warunkowa
- Stosują pojęcia związane z robotyką LEGO® Education: inteligentny hub, matryca świetlna, czujnik kolorów, silniki itp.
- Wykorzystują programowanie do ożywiania modeli robotów: testują programy metodą prób i błędów
- Rozpoznają iteracje i schematy
- Budują roboty według instrukcji oraz konstruują autorskie modele
- Potrafią przeprowadzić eksperymenty z robotami, a następnie przedstawić ich wyniki na ekranie urządzenia za pomocą tekstu, grafik lub wykresów