Opis kursu
Kurs bazuje na platformie Minecraft: Education Edition. Przeznaczony jest dla uczniów, którzy opanowali podstawy programowania tekstowego w języku Python. Uczniowie utrwalają zdobyte umiejętności (używanie zmiennych, funkcji, pętli, warunków), programując tekstowo na platformie Microsoft MakeCode. Tworzą zaawansowane struktury geometryczne, używając konstruktora, oraz wpływają na rozgrywkę, np. programując zdarzenia związane z zachowaniem bohatera lub zmianę krajobrazu. Rozwijają umiejętność debugowania i wykorzystują instrukcje warunkowe i zmienne do optymalizacji kodu.
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Potrafią zrealizować oryginalny projekt zmiany świata w Minecraft, programując tekstowo
- Wykorzystują obliczenia oraz konstruktor i inne narzędzia do tworzenia skomplikowanych kształtów (np. kopii budynków istniejących w rzeczywistości)
- Stosują instrukcje warunkowe, zmienne, zdarzenia, funkcje, pętle
- Używają w projekcie elementów programowania obiektowego
- Debugują i optymalizują swój program