Opis kursu
Kurs bazuje na platformie Minecraft: Education Edition. Przeznaczony jest dla uczniów, którzy opanowali podstawy programowania blokowego na bardzo dobrym poziomie i chcą rozpocząć przygodę z pisaniem kodu. Uczniowie utrwalają zdobyte umiejętności (używanie zmiennych, funkcji, pętli, warunków), programując tekstowo w języku Python na platformie Microsoft MakeCode. Tworzą zaawansowane struktury geometryczne, używając konstruktora, oraz wpływają na rozgrywkę, np. programując zdarzenia związane z zachowaniem bohatera lub zmianę krajobrazu. Rozwijają umiejętność debugowania oraz wykorzystują instrukcje warunkowe i zmienne do optymalizacji kodu.
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Potrafią zrealizować oryginalny projekt zmiany świata w Minecraft, programując tekstowo
- Wykorzystują obliczenia oraz konstruktora i inne narzędzia do tworzenia skomplikowanych kształtów (np. kopii budynków istniejących w rzeczywistości)
- Stosują instrukcje warunkowe, zmienne, zdarzenia, funkcje, pętle
- Wykonują zaawansowane obliczenia na trójwymiarowych współrzędnych
- Używają w projekcie elementów programowania obiektowego
- Debugują i optymalizują swój program