Opis kursu
W trakcie tego kursu uczniowie projektują mody – modyfikacje do świata Minecraft, dzięki którym mogą zmieniać zasady gry. W odrębnym środowisku do programowania wizualnego tworzą własne bloki materiałów i przedmioty oraz uczą się, jak zmieniać ich wygląd oraz właściwości. Poznają programowanie obiektowe i uczą się wykorzystywać struktury języka programowania oraz podstawowe zasady projektowania graficznego do wpływania na obiekty występujące w grze.
Kurs przeznaczony jest dla uczniów, którzy opanowali już podstawy programowania blokowego w Minecraft (lub na innej platformie programowania blokowego), w szczególności dla uczniów, którzy ukończyli kurs Programowanie z Minecraft (Junior).
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Rozumieją i stosują konstrukcje języka, takie jak pętle i instrukcje warunkowe
- Rozumieją pojęcia obiektu i klasy
- Stosują właściwości oraz zmienne przy opisywaniu obiektów
- Projektują i wykonują grafiki 3D na potrzeby tworzonych skinów i przedmiotów
- Debugują własny kod