Kurs prowadzony jest na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie najpierw uczą się programowania blokowego z Microsoft MakeCode. Potem uczą się nawigowania przy pomocy współrzędnych i poznają sukcesywnie nowe pojęcia programistyczne, takie jak zdarzenia i zmienne, które stosują do budowania świata w Minecraft. Dowiadują się również, jak trafnie zdiagnozować zaawansowany kod – z takimi elementami jak instrukcje warunkowe, funkcje i macierze – i go naprawić. Oprócz programowania eksplorują też obszar sztucznej inteligencji (AI). Omawiają niektóre z zagadnień etycznych związanych z AI i zastanawiają się, jak zakodować swojego agenta, żeby zachowywał się inteligentnie. Na koniec kursu uczniowie wykonują własne projekty, w których pokazują zdobyte umiejętności programistyczne.
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Potrafią kodować blokowo w Microsoft MakeCode i zmieniać świat Minecraft przy pomocy kodu
- Znają pojęcie zdarzeń i wiedzą, jak zdarzenia uruchamiają kod w świecie gry
- Znają różnicę między względnymi a bezwzględnymi współrzędnymi i potrafią wyznaczyć z ich pomocą swoje położenie oraz położenie innych obiektów
- Wiedzą, czym są zmienne i jak zastosować je w kodowanych rozwiązaniach
- Tworzą instrukcje warunkowe „if then” oraz „if then else” i potrafią z ich pomocą debugować wadliwy kod
- Rozumieją, czym jest sztuczna inteligencja, potrafią wskazać różnice w inteligentnym zachowaniu ludzi i maszyn, omawiają kwestie etyczne związane z AI