Opis kursu
W trakcie tego kursu uczniowie poznają podstawowe zasady tworzenia gier w Roblox Studio. Uczniowie rozwijają umiejętności związane z projektowaniem gry, współpracą, analitycznym myśleniem i rozwiązywaniem problemów. Krok po kroku tworzą gry: od etapu projektowania zasad przez zbieranie zasobów graficznych oraz układanie mapy po programowanie ruchów postaci i wydarzeń w grze w tekstowym języku programowania Lua. Uczniowie w czasie kursu poznają koncepcje związane z programowaniem obiektowym oraz doskonalą znajomość uniwersalnych konstrukcji języków programowania, takich jak instrukcje warunkowe, zmienne, pętle oraz komunikaty. Uczą się stosować różne typy danych. W ramach zajęć doskonalą umiejętności kreatywne, tworząc samodzielnie lub z innymi uczniami zasoby – światy oraz przedmioty na potrzeby gry. Doskonalą wyobraźnię przestrzenną, umiejscawiając akcję gry w trójwymiarowej przestrzeni. Wykorzystują zdobytą wiedzę do programowania interakcji pomiędzy światem i umieszczonymi w nim postaciami. Korzystając z umiejętności związanych z programowaniem obiektowym, dostosowują zasoby wykorzystywane w grze do potrzeb projektów. Po zakończeniu pracy uczniowie publikują projekty w społeczności Roblox, żeby pochwalić się wykonaną pracą.
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Znają proces tworzenia gry od tworzenia zasad po publikację w internecie
- Potrafią tworzyć i gromadzić zasoby na potrzeby projektu
- Potrafią tworzyć i zmieniać trójwymiarowy świat gry oraz zaplanować działania obiektów w trójwymiarowej przestrzeni
- Znają język programowania Lua oraz konstrukcje języków programowania, takie jak warunki, pętle i zmienne
- Znają i wykorzystują w projektach programowanie obiektowe
- Potrafią publikować projekty w społeczności Roblox