Opis kursu
W trakcie kursu uczniowie poznają środowisko Stencyl oraz interfejs graficzny tej aplikacji. Uczą się wykorzystywać i wyszukiwać zasoby sieciowe (np. grafiki, efekty dźwiękowe, przedmioty) przydatne w tworzeniu gier. Poznają zasady projektowania gier oraz dowiadują się, jak stworzyć grę od podstaw. Uczniowie uczą się przekładania zasad gier na kod przy wykorzystaniu odpowiednich konstrukcji języka (zmienne, atrybuty, instrukcje warunkowe, wydarzenia, funkcje i metody). Stawiają pierwsze kroki w obszarze programowania obiektowego. Poznają i stosują różne typy danych. Kontrolują środowisko gry przy pomocy ustawień i atrybutów gry. Tworzą proste pliki graficzne na potrzeby gry.
Kurs wykorzystuje zaawansowany język programowania blokowego (w języku angielskim).
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Programują zasady gry
- Znają środowiska Stencyl
- Stosują odpowiednie konstrukcje języka programowania i typy danych do realizacji zakładanego celu
- Konfigurują ustawienia świata gry
- Programują zachowania postaci w grze
- Wiedzą, jak przygotować grę do publikacji
- Debugują i refaktoryzują kod