Opis kursu
W trakcie kursu uczniowie przechodzą od programowania blokowego do tekstowego. Poznają środowiska Stencyl oraz Roblox Studio i ich interfejsy graficzne. Uczą się, jak wykorzystywać dostępne zasoby (np. grafiki, postaci, przedmioty) do tworzenia gier. Poznają zasady projektowania gier i dowiadują się, jak zaprojektować od podstaw gry 2D i 3D (przygodową, zbuduj i zniszcz, wyścigi). Uczniowie przekładają zasady gier na program, wykorzystując odpowiednie struktury języka (zmienne, instrukcje warunkowe, wydarzenia, funkcje i metody). Poznają i stosują różne typy danych. Konfigurują zachowania kamery, oświetlenie oraz inne ustawienia świata gry. Testują programy oraz je debugują. Przebudowują kod wraz z rozwojem gry, przygotowują także gry do publikacji online.
Kurs jest przeznaczony dla uczniów, którzy poznali już narzędzia programowania blokowego (np. Scratch, OzoBlockly).
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Programują zasady gry
- Znają środowiska Stencyl oraz Roblox Studio
- Stosują odpowiednie konstrukcje języka programowania i typy danych do realizacji zakładanego celu
- Konfigurują ustawienia świata gry
- Dowiadują się, jak przygotować grę do publikacji
- Programują tekstowo
- Debugują i refaktoryzują kod