Opis kursu
Podczas kursu uczniowie poznają zagadnienia programistyczne, ćwiczą myślenie analityczne i doskonalą znajomość oraz zasób słów z języka angielskiego. Na początku uczniowie uczą się pojęć z obszaru kodowania poza ekranem, w trakcie zgadywanek i łamigłówek. Potem stosują zdobytą wiedzę – o sekwencjach, warunkach i powtórzeniach przy pomocy pętli – na komputerach, przy pomocy wizualnego języka programistycznego, który umożliwia tworzenie programów poprzez modyfikację elementów graficznych. Uczniowie tworzą animowanych bohaterów, zdarzenia oraz sceny i eksperymentują na pograniczu matematyki i sztuki – w środowisku JavaScript. Ćwiczą również diagnozowanie i debugowanie prostych programów. Wszystkie polecenia w trakcie zajęć są wydawane w języku angielskim. Po ukończeniu kursu uczniowie potrafią wykazać swoją wiedzę o programowaniu w wizualnym języku programistycznym i płynniej posługują się językiem angielskim.
Po ukończeniu kursu uczniowie:
- Tworzą komiksowe historie, projektują i budują niewielkie gry
- Stosują pojęcia programistyczne do zbudowania własnych gier
- Projektują postaci przy pomocą wielu sekwencji do animowania
- Piszą interaktywne historie z wieloma scenami
- Tworzą obrazy przy pomocy podstawowych elementów rysunku
- Programują efekty specjalne i eksplozje
- Diagnozują i debugują programy