Bawimy się, programując w Scratchu!
2022-03-24
Powstaje coraz więcej narzędzi ułatwiających wprowadzenie dzieci w świat programowania. Jednym z najbardziej rozbudowanych środowisk jest Scratch, w którym można stworzyć wirtualne animacje, a nawet gry. Jest zupełnie bezpłatny i działa z poziomu przeglądarki na smartfonach, tabletach i komputerach.
Scratch to rozbudowane środowisko programowania, w którym ogranicza nas tylko wyobraźnia. Abyście mogli w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia i poznać jego możliwości, przedstawiamy książkę Bawimy się, programując w Scratchu 3, którą objęliśmy patronatem medialnym.
Książka przeprowadza młodych programistów przez paletę możliwości, jakie daje Scratch – od zapoznania z interfejsem aż do instrukcji tworzenia skomplikowanych gier wideo. Projekty te dają solidne podstawy, na których można się oprzeć przy tworzeniu własnych, oryginalnych programów. Skorzystanie z pomocy, jaką jest ten podręcznik, pozwoli na uniknięcie rozczarowania i zniechęcenia do programowania, za to wywoła ogrom satysfakcji z udanych projektów.
Dzięki książce dowiesz się, jak stworzyć gry takie jak:
- w labiryncie – programuj i wydostań kota z labiryntu,
- linie tęczy – kolorowa animacja z wykorzystaniem osi współrzędnych,
- łowca asteroid – przygodowa gra w kosmosie,
- koszykówka – jak strzelać do kosza dzięki grawitacji,
- Brick Breaker – nowa wersja gry Breakout,
- gra platformowa zainspirowana SuperMario Bros.
Książka jest pomocą i inspiracją w tworzeniu wielu fantastycznych programów, które powstają na naszych zajęciach. Można ją kupić poprzez stronę wydawnictwa PWN: Bawimy się, programując w Scratchu 3 – Al Sweigart (Książka) - Księgarnia PWN